CSE is op een missie. We willen klanten zo efficiënt mogelijk helpen én bijdragen aan CO2-reductie. Om die opdracht te volbrengen, specialiseerden we ons al in het gebruik van Langere en Zwaardere Vrachtvoertuigen (LZV’s) in Nederland. Hierin hebben we de afgelopen jaren de volgende stap gezet: we breiden ons LZV-transport uit naar Duitsland en België.
Als transportbedrijf moet je aan strikte eisen voldoen om goedkeuring te krijgen voor LZV-transport. Onze Customer Care Specialist Joenoes Siahaija was nauw betrokken bij de certificering in onze buurlanden.
“We hebben de nieuwste serie LZV-trailers bijvoorbeeld uitgerust met geavanceerde camerasystemen, waardoor we in 2023 een certificaat hebben behaald om hiermee in Duitsland te rijden”, vertelt Joenoes. “In België gelden weer andere regels, maar sinds dit jaar mogen we ook daar de weg op met onze LZV’s. Dit betekent dat we nog meer klanten kunnen helpen met efficiëntere en duurzamere oplossingen.”
“Het aandocken, laden en lossen gaat net zo soepel als bij reguliere trailers.”
Doorlaadkleppen
Het bijzondere aan onze LZV’s is dat het doorlaadcombinaties zijn. Daarmee willen we maximale efficiëntie realiseren voor onze opdrachtgevers. Joenoes: “We hebben onze trailers speciaal aangepast met doorlaadkleppen. Hierdoor hoeven we de wipkarren niet af te koppelen, zodat het aandocken, laden en lossen net zo soepel gaat als bij reguliere trailers. De LZV’s zorgen natuurlijk sowieso voor minder laad- en losmomenten bij onze klanten, waarmee ook hier een efficiëntieslag slaan.”
Ecocombi’s
LZV’s worden ook wel ecocombi’s genoemd. Dit komt niet alleen doordat ze kosten besparen, maar ook omdat ze milieuvriendelijk zijn. En dus passen ze perfect bij onze missie. “LZV’s kunnen een grotere lading vervoeren, waarmee ze de uitstoot van CO2 significant verminderen”, legt Joenoes uit. “Extra gunstig voor het klimaat is dat een deel van onze LZV-vloot elektrisch is. Kortom: met deze trailers verbeteren we de logistiek in z’n geheel. En nu dus ook in Duitsland en België.”